9Round Fitness Blog

Listeye Geri Dön
En Sık Yapılan 5 Kahvaltı Hatası

En Sık Yapılan 5 Kahvaltı Hatası

Gece boyunca aç kalan vücudumuzun yeniden enerji toplaması ve düşen kan şekerimizin dengelenmesi için kahvaltının önemi çok fazla. Kahvaltı yapmamak, gün içerisinde kendimizi daha yorgun ve sinirli hissetmemize neden oluyor. 

Kahvaltıda en sık yapılan 5 hatayı şöyle sıralayabiliriz;


1) Uyandıktan sonra ilk 1.5 saat içerisinde kahvaltı yapmamak; kahvaltıyı geç saatte yapmak, o saate kadar metabolizmamızın yavaş çalışmasına sebep oluyor. Gün içerisinde daha çok acıkma nedenlerinden biri oluyor.

2) Kahvaltıyı proteinsiz yapmak; uyku sonrası yavaşlayan metabolizmamızı güne hızlı bir şekilde adapte etmek için kahvaltıda protein şart

3) Lif içermeyen kahvaltı yapmak; kahvaltıda lifli yiyeceklerin tüketimi, daha uzun süre tok kalmamızın garantisidir.

4) Kahvaltıyı geçiştirmek; kahvaltıda almanız gereken kalori, günlük almanız gereken kalorinin neredeyse 4’de 1’ini oluşturur.

5) Sıfır yağ içeren kahvaltı yapmak; hiç yağ içermeyen bir kahvaltı hem lezzetsiz olacak hem de doyurucu olmayacaktır.

keyboard_arrow_up